تکنیک های آموزش آرایش صورت لاغر + فیلم آموزشی

۱۱ دی ۱۳۹۸ مقالات
آرایش صورت لاغر

آیا شما صورت لاغری دارید و همیشه با آرایش کردن آن مشکل دارید؟ آیا نمی‌توانید سبک مناسبی برای آرایش صورت لاغر خود پیدا کنید و اعتماد به نفس پایینی دارید؟ آیا همیشه می‌خواهید صورتتان پر باشد و در عکس ها زیباتر باشید؟ آیا می‌دانستید که تکنیک های آرایشی می‌تواند چهره شما را پرتر و زیباتر نشان دهد؟ و آیا دوست دارید که به تنهایی و در خانه به راحتی صورت لاغر خود را آرایش کنید؟ پس حتما این مقاله را بخوانید زیرا راه حل مشکل شما در این مقاله به بحث گذاشته شده است.

 آرایش صورت لاغر

آناتومی و انواع فرم صورت انسان ها

انسان ها از لحاظ فرم چهره با هم متفاوت هستند و فرم صورت هر انسانی اغلب در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد (مثلا بیضی، مربع، مستطیل و …). بر اساس فرم صورت هر شخصی، انتخاب نوع سبک آرایش نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین هر کس باید سبک آرایش خود را به گونه ای انتخاب کند که ایراداتش را متناسب با فرم کلی صورتش برطرف کند. گروه الماس نشان در این مقاله به معرفی برخی از تکنیک های حرفه ای آرایش صورت لاغر خواهد پرداخت. اگر شما هم داراری صورتی لاغر هستید پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

بهترین حالت آرایش صورت لاغر

کسانی که دارای صورت های استخوانی و لاغر هستند همواره نگران آرایش صورت خود هستند. آرایشگران و سالن های حرفه ای پیشنهاد می کنند که این افراد باید با کمک آرایش، صورت خود را گردتر یا بیضوی شکل کنند. و این هدف تنها با تکنیک های رنگ آمیزی صحیح قابل دستیابی است.

اهمیت آناتومی ابرو در آرایش صورت لاغر

یکی از اولین نکاتی که باید در خصوص آرایش صورت استخوانی و کشیده در نظر گرفت، فرم و ساختار ابروها است. مدل ابرو می تواند به پر نشان دادن صورت کمک کند. به این شکل که ابروهای نسبتا پهن و بلند که به سمت بالا کشیده شده باشد می تواند به بزرگتر شدن صورت نیز کمک کند.

رنگ پوست در آرایش صورت لاغر

همیشه قبل از اینکه آرایش کنید، اگر صورت استخوانی دارید، سعی کنید مواد آرایشی انتخاب کنید که یکی دو درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد. (اما در نظر داشته باشید استفاده از تناژ متفاوت و بسیار روشن نیز می تواند چهره شما را از فرم بی اندازد.)

 

آرایش صورت لاغر

تاثیر هایلایت و نحوه اعمال آن برای پر نشان دادن صورت

برای پر کردن صورت و زیباتر نشان دادن آن در افراد لاغر باید با دقت بالایی در بخش های مختلف زیر هایلایت اعمال کنید.

  • بخش فوقانی استخوان گونه (در آناتومی ماگزیلا): شما با هایلایت کردن این بخش به فضای بالای گونه ها حجم بیشتری میدهید. سعی کنید ماده هایلایت کننده را با کمک یک قلمو یا براش به بخش فوقانی استخوان گونه اعمال کنید.
  • بوردر یا مرز فک: خط فک از زیر گوش ها شروع میشود و روی لبه های استخوان فک امتداد پیدا میکند. در این مرحله باید هایلایتر (برجسته کننده) را دقیقا روی همین خط تا بخش خلفی چانه اعمال کنید. (براش باید با حرکت عقب جلو هایلایت را اعمال کند)
  • بخش استخوانی زیر ابرو یا بالای کاسه چشم: در قدم بعدی باید هایلایت را به این ناحیه کشید.
  • هر دو پلک : تکنیک کشیدن هایلات به پلک کمی حساس تر است و باید با دقت انجام شود. سعی کنید تمام پلک و گوشه های داخلی چشم را هایلات بزنید.
  • سطح بینی: هایلایتر را با براش کوچکی روی قوس بینی بکشید. برای هایلایت زدن این بخش از قلمو یا براش کوچکتر استفاده کنید.

اصلی ترین قدم آرایش صورت لاغر در واقع استفاده صحیح از هایلایت است و با انجام مراحل بالا تا حدی صورت اسخوانی و لاغر خود را پر نشان خواهید داد. اما برای اینکه بتوانید به آرایش صورت لاغر خود را بهتر انجام دهید به نکات زیر نیز توجه کنید.

تکنیک های آرایش صورت لاغر

  • حتی الامکان برای آرایش چهره لاغر سعی کنید رژگونه های تیره رنگ با غلظت بالا را به شکل اُریب به صورت خودتان اعمال نکنید.
  • سعی کنید از کرم های برنزه کننده صورت یا لوازم آرایشی که از صورت شما پررنگتر هستند استفاده نکنید.
  • از مواد آرایشی استفاده کنید که از رنگ چهره شما روشنتر هستند.
  • رژگونه با رنگ روشنتر و براق کننده انتخاب کنید زیرا به لب ها را در چهره افراد لاغر بهتر نشان میدهد.
  • سعی کنید از سایه چشم براق کننده و روشن استفاده کنید.
  • برق و خط لب نیز میتوانند در آرایش صورت لاغر نقش مهمی داشته و باعث پر شدن صورت شوند.
  • سعی کنید از نازک کردن ابروها اجتناب کنید. زیرا صورت شما لاغرتر به نظر خواهد رسید در عوض کمی ابروها را پهنتر کنید.
  • استفاده همزمان از دو ماده آرایش چشم (یعنی خط چشم و ریمل) می تواند چشم ها را بزرگتر از آنچه که هست نشاند دهد.
  • سعی کنید دور سرمه برای تیره نشان دادن داخل چشم را خط بکشید زیرا چشم ها را کوچکتر نشان خواهد داد.
  • اگر دور چشم یا روی گونه های شما تیره یا سبزه تر است در پایان آرایش سعی کنید پس از اتمام آرایش از کرم پودرهای براق کنندهو لایت استفده کنید.
  • اگر علاوه بر لاغر بودن صورت، پوستی خشکی دارید سعی کنید پیش از اعمال آرایش حتما از کرم ها و مواد مرطوب کننده پوست استفاده کنید تا آرایش بهتر روی صورت قرار بگیرد.
  • به منظور حجیم شدن لب ها از خط لبی استفاده کنید که کمی تیره تر از رژ لب باشد.

مقالات مرتبط