کراتین احیا کننده مو چیست؟

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ مقالات
کراتین احیا کننده مو

کراتین احیا کننده مو به این معنا است که با استفاده از کراتین مایع که اصلی ترین پروتئین در بافت مو می باشد، موقتاً نرمی و صافی به موهای صدمه دیده بر می گردد، اگر در حال حاضر شما هم از موهای وز و خشک رنج می برید باید با دوره های کراتین درمانی بیشتر آشنا شوید در ادامه قصد داریم شما را تا حدودی با این مورد آشنا کنیم.

کراتین چیست؟

در واقع کراتین یک نوع پروتئین که به صورت طبیعی در بدن ما هستند که در ناخن، مو و دندان ما وجود دارد عنصر استفاده شده در آن فرمالدئید است که عامل بیماری زا است برای کسانی که با کراتینه سرکار دارند، ولی  برای کسانی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، مشکلی ندارد میزان فرمالدئید در این محصولات متفاوت است. کراتین ها تا ۷۰ درصد احیا دارند و ۳۰ درصد هم صافی ایجاد می کنند، برای فرم دهی و ضخامت تارهای مو ترمیم دیده و یا موهای سالم استفاده می شود پیش از استفاده از کراتینه اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگربدن شما به این محصولات واکنش نابهنجاری نشان داد، گزارش دهید.

انواع کراتین مو

دو نوع کراتین مو بصورت کلی در بازار مراقبت از مو وجود دارد:

    • نوع اول: کراتین احیا کننده مو
    • نوع دوم: کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی

کاربردی که کراتین مو دارد ۱-درمان کننده مو ۲- صاف کردن موها ۳- از بین برنده وزی موها

البته کاراتین صافی جدیدا منسوخ شده است و ریباندیگ و المنت مو جایگزین آن شده است تنها تفاوتی که در این دو روش کراتینه مو وجود دارد نوع محلولی است که استفاده می شود باعث متمایز شدن آنها شده است. که در این مطلب قصد داریم با نوع اول یعنی کراتین احیا کننده مو بیشتر شما را آشنا کنیم پس در ادامه با الماس نشان همراه باشید.

آشنایی با کراتین احیا کننده مو

افرادی که در اثر عواملی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی موی سرشان آسیب دیده، همچنین برای موهای دمیج می توانند از کراتینه احیاء کننده مو جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند. البته به خاطر بسپارید که اولین راه برای درمان موهای که دمیج شده است کوتاه کردن می باشد و راه حل دوم استفاده از روش کراتین احیاء کننده مو است. اثر این نوع کراتین مو مشابه تقویت و ویتامینه کردن موها می باشد.

پس صرفا اگر دنبال احیا کردن موهای سوخته خود هستید روش کراتین احیا کننده مو برای شما کافی است ولی اگر دوست دارید در کنار ترمیم موهایتان آنها را صاف و درخشان کنید به سراغ روش دوم بروید زیرا کراتینه نوع اول صرفاٌ درمانی بوده و جنبه ای دیگری ندارد تفاوتی که کراتین احیا کننده مو با کراتین برزیلی دارد در نوع محلولی است که استفاده می شود.

اگر کسی نمی خواهد حالت موهای مجعدی خود را از دست دهد و موهایش صاف شود کراتین احیا کننده مو را باید انتخاب کند زیرا مواد کراتینه خیلی هم قدرت صافی ندارد و در حد اینکه وز مو را بگیرید آن را لخت می کند.

کراتین احیا کننده مو

رنگ مو بعد از کراتینه

اگر موی سر بعد از رنگ و مش های مکرر، کار با مواد دچار بد فرمی و بد حالتی می شود یا اینکه حالت وز به خودش می گیرد و خشک و بی آب می شود و درواقع برق مو از بین می رود نشان می دهد که زمان احیا مو با کراتین رسیده است، پس این مواد را می توانیم هم قبل و هم بعد از کار مواد شیمیایی، مانند رنگ، دکلره، ریموورها همه این کارهای مواد را می توانیم انجام دهیم و هیچ مشکلی به وجود نمی آید که کراتینه بعد از دکلره انجام شود یا قبل آن انجام شود.

برای شما هم سوال پیش آمده که بهتر است ابتدا رنگ مو را انجام دهید و بعد کراتین کنید ؟ یا کراتین مو را انجام دهید و بعد آن رنگ و مش را انجام دهید؟ در جواب باید گفت که ابتدا باید موی سر را مشاهده کرد و اگر مو کاملا سوخته باشد یعنی مو به راحتی خرد و از ساقه جدا می شود این مو دیگر کراتین روی آن جواب نمی دهد و به اصطلاح آرایشگران یک موی مرده است.

اما اگر مو دمیج آسیب دیده و خشک و بی آب باشد امکان این وجود دارد با روش کراتین احیاء کننده مو می توان آن را به موی سالم تبدیل کنیم. اما فراموش نشود تا قبل از اینکه مو ساختارش را از دست بدهد قبل آن بهتر است کار کراتین مو انجام شود و بعد کار رنگ و مش بتوانیم روی موی سر دوباره انجام دهیم که مو ساختارش را از دست ندهد.

در غیر اینصورت اگر مو خیلی آسیب دیده نیست و موی خشک و بی آبی هم نیست و احتمال سوختن کامل برای ما وجود ندارد ما می توانیم رنگ مو را ابتدا انجام دهیم و بعد کار کراتین احیا کننده مو را اجرایی کنیم.

استفاده از مواد کراتینه احیا مو خوب و محصولات مطمئن باعث می شود بعد از گذشت مدتی از کراتین مو، روی موهای شما واکنش بدی نذارد.

کراتین احیا کننده مو

دوام کار کراتین روی مو

دوام کار کراتین تقریبا ۴تا ۶ ماه است بستگی به نگهداری افراد که در محیط های  نامناسب قرار می گیرند و پولک های موهایشان باز می شود از شامپوها و نرم کننده های مخصوص استفاده نمی کنند این کارها باعث کمرنگ شدن دوام کراتینه مو می شود.

اما اگر کسی هم از بابت نگهداری داخل منزل از شامپو و ماسک های مناسب استفاده کند و دائماٌ هم کار موادی رنگ و مش انجام ندهد می تواند در واقع دوام بیشتری را داشته باشد و تقریباٌ تا ۶ ماه ماندگار است، و اصلا اینطور نیست که مو بعد از یه مدت کراتینه مو دچار خشکی و آسیب می شود به شرطی که مواد خوب استفاده شود و فرد رعایت های لازم را در نظر بگیرید

کراتین احیا کننده مو و ریزش مو

بعضی ها تصور دارند که کراتین موجب ریزش مو می شود در صورتیکه تصور غلط است البته خود کمپانی ها روی دستورالعمل های کرم کراتینه درج می کنند که به ریشه مو محلول زده شود. اما سعی بر این است که موقع استفاده یک الی دو سانت مانده به ریشه این عملیات انجام شود اما گاز یا نم مواد به ریشه مو برخورد کند باعث ریزش مو شود و باز هم به محصولات و مواد کراتین بستگی دارد.
بعد از انجام کار مراقبت های بعد از کراتینه مو و نگهداری زیاد از آن برعهده خود شما است و باید موهایتان را صاف نگهدارید تا مواد کراتین روی آن بنشیند.

خدمات آرایشی و زیبایی الماس نشان با کادری مجرب و کارآزموده با استفاده از مواد کاملاٌ مرغوب و سالم موهای شما را با کمترین صدمه درخشان و ترمیم می کند پس از این فرصت عالی استفاده کنید و جهت رزرو وقت بصورت آنلاینی و تلفنی با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط