۲۵ اشتباه بزرگ و رایج در آرایش عروس (بخش اول)

۹ شهریور ۱۳۹۸ مقالات
اشتباهات رایج در آرایش عروس

روز عروسی شما به یادماندنی ترین و در عین حال بهترین روز زندگی شما است. آرایش شما در این روز باید بسیار خاص و حرفه ای اعمال شده باشد. ما در این مقاله به ۲۴ اشتباه رایج در آرایش عروس خواهیم پرداخت که می تواند زیبایی چهره شما در روزی عروسی را به خطر بیاندازد. با ما همراه باشید  تا این اشتباهات بیشتر آشنا شوید.

۱. امتحان کردن یک مدل غیرمتعارف آرایش عروس

شما فقط می‌خواهید که در روز عروسی زیبا باشید و یا بیشتر بدرخشید. درخواست آرایش سنگین و نامتعارف از آرایشگر قطعا ایده جالبی نیست. شما نمیخواهید که چند سال دیگر با نگاه کردن به عکس های روز عروسی، خود را نشناسید. یا به خود بگویید این چه آرایش عجیبی بود که من انتخاب کردم.

۲. گرفتار شدن در دام مدهای آرایشی

آرایش عروس واقعا بیشتر از این میخواهد چه تغییری بکند؟ سالیان سال است که از یک مدل و یک سبک خاص آرایشی استفاده میشود. آرایش عروس واقعا تغییر زیادی نکرده است. تنها تجهیزات آرایشی پیشرفته تر شده و مهارت آرایشگران ارتقا پیدا کرده است. اینکه فلان بازیگر چون آرایش خوبی دارد و بخواهید مثل او برای عروسی خود آرایش کنید بزرگترین اشتباه ممکن است.

۳. مراجعه به سالن های زیبایی نامعتبر

هزینه آرایش عروس شاید کمی بالا باشد. اما برای هر چیزی باید بهای آن را پرداخت کنید. برخی از عروس ها سعی میکنند که یک آرایشگر ساده را برای آرایش خود انتخاب کنند، تا به یک سالن زیبایی خوب و حرفه ای مراجعه نکنند. مزیت سالن زیبایی این است که از مواد آرایش با کیفیت استفاده میکند و هر آنچه لازم باشد توسط آرایشگران حرفه ای ارائه می‌شود.

۴.چشم پوشی کردن از جلسه امتحان آرایش عروس

در کشورهای اروپایی رسم و روتین کار سالن های زیبایی این است که مدتی قبل از روز عروسی و آرایش عروس، یک جلسه تعیین میشود تا به صورت آزمایشی آرایش مد نظر عروس اعمال شود. در این جلسه عروس باید یک لباس سفید بپوشد تا آرایش متناسب با لباس برای او در نظر گرفته شود.

در این جلسه شما کار آرایشگر را بر روی صورت خود مشاهده میکنید و اگر لازم باشد نوع آرایش تغییر داده خواهد شد. اما متاسفانه بسیاری از عروس ها این کار را انجام نمیدهند و تنها روز عروسی اقدام به آرایش میکنند.

۵. استفاده از لیپ استیک و برق لب

برق لب محصول آرایشی است که معمولا برای یک مدت زمان کوتاه استفاده میشود. شما روز عروسی تقریبا یک مراسم طولانی دارید و استفاده از برق لب برای آرایش عروس معمولا توصیه نمیشود. از سوی دیگر برق لب باعث میشود که کیفیت عکس های شما کاهش یابد.

۶. اضافه کردن هایلایتر یا براق کننده در بخش های اشتباه

استفاده از مقدار کمی هایلایتر بر روی گونه ها به هماهنگی بیشتر آرایش عروس کمک میکند. اما استفاده بیش از حد از هایلایتر صورت در آرایش عروس در مکان و بخش های اشتباه، باعث بر هم خوردن کلی توازن آرایش صورت عروس خواهد شد. اشتباه شایعی که توسط بسیاری از آرایشگران صورت میگیرد، براق کردن بینی و پیشانی است. به گونه ای که بیننده فکر میکند پوست عروس چرب است.

به طور کلی آرایش عروس نباید درخشنده و بازتاب کننده نور باشد. عکاسان حرفه ای توصیه میکنند که برای آرایش عروس صورت خود را براق نکنید. تا کیفیت عکس هایی که گرفته میشود کاهش پیدا نکند

اشتباهات رایج در آرایش عروس

۷. استفاده نادرست ار رژگونه

به طور معمول تمرکز رژگونه بر روی گونه ها، نباید غیرطبیعی و نمایان باشد. برخی از آرایشگران اصرار دارند که رژ گونه را به اصطلاح خودشان حرفه ای بزنند ولی در نهایت هماهنگی آرایش صورت را به هم میریزند.

اشتباهات رایج در آرایش عروس

۸. دادن ظاهری بیش از حد دراماتیک به چشم‌ها

استفاده بیش از حد از رنگ های تیره و مشکی در آرایش عروس به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. (البته به جز ریمل مناسب). دقت کنید که رنگ سایه چشم نباید متمایل به رنگ های دراماتیک و تیره باشد. یکی از اشتباهات رایج در این موضوع اصرار به تیره کردن فضای چشم ها است.

۹. انتخاب اشتباه فرمژه یا لیفت مژه

در خصوص مژه ها امروزه بیشتر سالن های زیبایی و آرایشگران حرفه ای توصیه می‌کنند از اکستنشن مژه استفاده کنید. در این روش مژه رشته های مصنوعی که شبیه مژه طبیعی هستند، در کنار و لابلای مژه های شما قرار داده می‌شوند. اشتباه رایج برخی از آرایشگران اینجاست که مدت کوتاهی قبل از آرایش عروس آن را توصیه و اجرا می‌کنند. در برخی موارد گزارش شده که اکستنشن ممکن است برای پوست و چشم حساسیت ایجاد کند. حداقل ۲ هفته پیش از عروسی اقدام به اکستنشن مژه کنید.

۱۰. اشتباهات رایج در آرایش ابرو

ابروها به مانند سقفی یکدست برای چشمان شما توصیف میشوند و ظاهر آن ها بر روی تمام صورت و زیبایی شما تاثیر می‌گذارد. آرایشگران حرفه ای توصیه میکنند که یک هفته پیش از اعمال آرایش عروس حتما از وکس حرفه ای ابرو استفاده کنید. یکی از اشتباهات رایج در آرایش عروس عدم هماهنگی رنگ پودر ابرو با رنگ مو عروس و ظاهر کلی آرایش است. تغییر شکل ابرو و غیرطبیعی در آوردن آن نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج است.

۱۱. اعمال فونداسیون بر پایه SPF

در حال حاضر بسیاری از فرمول‌های فونداسیون شامل ماده محافظ و کرم ضد آفتاب هستند. این مواد برای آرایش روزانه شما بسیار پرکاربرد و مفید هستند. اما باید دقت کنید که معمولا استفاده از فونداسیون پوست SPF برای آرایش عروس توصیه نمیشود و بهتر است به فرم کلاسیک از فونداسیون و آرایش پایه استفاده کرد.

بعضی از مواد موجود در فرمول‌‎های شامل SPF می‌توانند باعث شوند عکسبرداری از عروس با مشکل مواجه شود، زیرا این مواد باعث درخشان شدن چهره در عکس ها میشود و به راحتی نور فلاش را منعکس میکند.

اشتباهات رایج در آرایش عروس

۱۲. اعمال فونداسیون با قلم ایربراش (Airbrush)

اگر به طور معمول ضخامت فونداسیونی که استفاده میکنید کم است، قلم ایربراش میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما وقتی پوست شما نیازمند اعمال فونداسیون نسبتا ضخیم و حساب شده باشد، استفاده از قلم ایربراش به هیچ عنوان توصیه نمیشود. اما برخی آرایشگرها بدون اینکه پوست عروس را بررسی کنند اقدام به اعمال فونداسیون از طریق ایربراش میکنند

برای مطالعه ادامه این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید

اشتباهات رایج در آرایش عروس (بخش دوم)

مقالات مرتبط