آشنایی با تکنیک ها و اصول آرایش قبل از عکس گرفتن (بخش دوم)

۲۹ تیر ۱۳۹۸ مقالات
تکنیک‌های آرایش قبل از عکس گرفتن

به بخش دوم مقاله تکنیک‌های آرایش قبل از عکس گرفتن خوش آمدید در بخش اول درباره فوندانسیون کلی صورت و موادی که پس از آن روی صورت اعمال می‌شود صحبت کردیم. در این بخش به تاثیر  آرایش چشم، ابرو و مژه و تعدادی ترفند دیگر پیش از عکس گرفتن خواهیم پرداخت.

بخش دوم آرایش قبل از عکس عکس گرفتن: آرایش چشم و ابرو

۱-پر کردن فضای ابروها

برخی از افراد ممکن است ابرو کم پشت داشته باشند. تصویر این افراد پس از عکس گرفتن نشان می‌دهد که ابروهای کمی دارند. به علاوه ابروها واقعا آن‌گونه که هستند، نیز نشان داده نمی‌شوند. پس بهتر این است قبل از عکس گرفتن، ابروهای خود را پر و پر رنگ کنید. از یک سایه ابرو که روشنی آن یک تا دو درجه بیشتر از رنگ ابرو شما است قبل از عکس گرفتن استفاده کنید.

۲-هایلایت کردن پلک بالایی

به کمک هایلایتر رو و بالای پلک خود را، به سمت خارج هایلایت کنید. سعی کنید از یک مداد یا براش پهن استفاده کنید تا از تعداد دفعاتی که مداد را روی پلک می‌کشید کاسته شود. از سایه‌ای استفاده کنید که هم‌ رنگ پوست پلک شما باشد.

۳-عدم استفاده از سایه های چشم درخشان و منعکس کننده

دقیقا مانند فوندانسیون پوست که بهتر است از مواد درخشان کننده و خیره کننده استفاده نشود، در خصوص آرایش قبل از عکس گرفتن نیز این قضیه صادق است. سایه‌ هایی که برای عکس گرفتن انتخاب می‌کنید بهتر است سایه چشم مات باشد، نه نوع روشن و درخشان.

۴-اعمال سایه روشن تیره در پشت چشم

این بخش در تایید مورد بالا است. استفاده از سایه روشنی که کمی تیره‌تر از رنگ پوست صورت شما است مد نظر ما است. سایه‌ای که کمی تیره‌تر از رنگ پوستتان است را به صورت خود اعمال کنید. سایه را از گوشه داخلی چشم شروع کنید و به خارج از چشم هدایت کنید. با یک برس یا قلم موی کوچک و با حرکات نیم دایره‌ای کل محدوده پلک خود را سایه بکشید. سایه چشم باید با آرایش نواحی نزدیک خود ست و هماهنگ باشد.

۵-برای آرایش قبل از عکس گرفتن خط چشم پایین باید تیره تر باشد

کشیدن یک خط نازک با فاصله اندکی از رستنگاه مژه، می‌تواند چشم شما را کمی بزرگ‌تر در عکس نشان دهد. از پر رنگ کردن خطوط چشم اجتناب کنید. چنانچه تمام حاشیه چشم را خط بکشید چشم شما در تصاویر و عکس‌ها کوچکتر نشان داده خواهد شد.

۶- هایلایت کردن گوشه‌های داخلی چشم

از همان هایلایتری که برای شاخص کردن ناحیه بین ابروها و پل بینی استفاده کرده‌اید نیز برای گوشه چشم‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده از تنها یک نوع هایلایتر برای این دو قسمت توصیه شده، نه دو نوع متفاوت.

از انگشتان خود استفاده کنید تا قسمتی از ماده هایلایت کننده را  به گوشه‌های داخلی چشم خود بکشید.

۷-استفاده از خط چشم

یکی از تکنیک‌های بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها استفاده از خط چشم است. به کمک این ماده آرایشی، چشم‌ها در تصاویر و عکس‌ها بزرگ‌تر نشان داده می‌شوند. با کشیدن خط در سه چهارم حاشیه چشم، بهترین نوع عکس‌ها را بگیردید. با انحراف خط چشم در گوشه خارجی چشم، حتی نمایی بهتر و دیدنی‌تر به چشم‌ها داده می‌شود.

خط چشم های مشکی رنگ برای آرایش قبل از عکس گرفتن بیشتر توصیه می‌شوند. پس سعی کنید از نوع مشکی آن استفاده کنید.

۸-انتخاب ریمل ابرو برای آرایش عکس

آرایش چشم های خود را با زدن یک ریمل تمام کنید. پس از اتمام کار خط چشم، ریمل مژه و ابرو را اضافه کنید.

  • اگر میخواهید که با هر باز زدن ریمل مقدار بیشتر ریمل به مژه بچسبد، مژه های خود را برای چند ثانیه بالا نگه دارید.
  • سرعت در ریمل زدن معنی ندارد پس آهسته اقدام به زدن این ماده آرایشی کنید.
  • برای آرایش قبل از عکس سعی کنید که مژه ها به هم نچسبند.

 

انتخاب رژ لب در آرایش عکس قبل از عکس گرفتن

وقی قصد دارید برای عکس گرفتن آرایش کنید، بهتر است که از رژ لب روشن‌ تر استفاده کنید. هرچند که شما می‌توانید به دلخواه خود رنگ رژ لب را هرگونه که دوست دارید انتخاب کنید اما دقت داشته باشید که رژ لب های با رنگ های روشن تر باعث می‌شود بیننده به اعتماد به نفس بالای شما پی ببرد.

براق کننده لب (lip gloss)

برای درخشنده کردن لب های خود از یک براق کننده لب بعد از اعمال رژ لب استفاده کنید. برق لب باعث می‌شود که لب شما در عکس پر رنگ‌تر جلو کند. از براق کننده لبی استفاده کنید، که بتوانید تاثیر رژ لب شما را بیشتر کند. تا علاه بر پر رنگ تر نشان دادن آن، باعث شود لب تقریبا حجیم تر و برجسته تر نشان داده شود.

اسپری فیکس کننده روی آرایش قبل از عکس گرفتن (setting spray)

اگر قصد دارید برای مدت طولانی تعداد زیادی عکس بگیرید، بهتر است از یک اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. که اگر چنین کاری نکنید ممکن است به مرور زمان مواد آرایشی تاثیر خود را از دست داده یا پاک شوند. اسپری را به اندازه یک قدم، روبروی صورت خود نگه دارید و در حالی که چشمان خود را بستید مقداری اسپری روی مواد آرایشی مژه اعمال کنید.

مقالات مرتبط