فرق شامپو با کاندیشنر

۱۶ دی ۱۳۹۶ مقالات

کاندیشنر یا حالت دهنده نوعی محصول نرم کننده است و برای نرم شدن موها استفاده می شود. یک روش آسان و بی درد سر برای داشتن موهای صاف می باشد، بعد از شستشوی مو با شامپو در حمام، بر روی ساقه مو گذاشته می شود تا جلوی وز شدن موها را بگیرد.

انواعی از این حالت دهنده بعد از استفاده باید آبکشی شوند . برعکس شامپو نباید کاندیشنر را روی پوست سرتان و به ریشه مو ماساژ دهید بلکه فقط نوک و ساقه مو را به این مواد باید آغشته کنید.

شامپو

شامپو از ترکیباتی ساخته شد که شامل  بار الکترونیکی منفی می باشد، بعد از مصرف شامپو این ترکیبات روی مو اثر می گذارند این امر باعث باز شدن کوتیکول مو که در سطح خارجی مو قرار دارد می شود و باعث از بین رفتن رطوبت مو و نیز زبری مو می شود که حالت کدر و مات شدن به مو می دهد.

فرق شامپو با کاندیشنر

فرق این دوتا محصول این است که کاندیشنر و یا نرم کننده مو، برعکس شامپو از ترکیب موادی با بار الکترونیکی مثبت می باشد که نتیجه خوبی بر روی موها از جمله درخشندگی صاف شدن، حالت گرفتن و راحت شانه زدن موهای خشک و یا تر شما می شود.

انواع کاندیشنر

نوع اول: که این نوع از کاندیشنرها باید آبکشی شوند، هرچه مو خشک تر(جنس مو) باشد نیاز به استفاده بیشتری از کاندیشنر(حالت دهنده ها) دارد. بعد از شستشو مقدار کمی از آن روی مو باقی می ماند پس  در هنگام  آبکشی زیاده روی نکنید.

نوع دوم: که این نوع از کاندیشنرها نباید آبکشی شوند و باید بطور کامل روی مو باشند، و تا سری بعدی شامپو زدنتان می تواند بر روی مو بماند.

روش استفاده از کاندیشنر

ابتدا موی سر را با شامپو بطور کامل شستشو می دهید و آبکشی می کنید، توجه داشته باشید اگر دمای آب بالاتر باشد مواد کاندیشنر کمتر بر روی موهای شما می ماند از دمای کم برای آبکشی استفاده کنید.و پس از آن با حوله آبگیری کنید زیرا موی شما اگر خیس باشد اثر کاندیشنر روی آن خیلی کمتر می شود.

در مرحله بعدی مقداری از  کاندیشنر، کف دست خود ریخته و روی همه تارهای مو (ساقه و نوک مو) پخش می کنید بعد از ماساژ دادن ۳ دقیقه زمان لازم دارید تا مواد کار خنثی کردن بارالکتریکی مو را انجام دهد کاندیشنرها طوری ساخته شده اند که بصورت عمقی روی کوتیکول مو نفوذ می کنند، این مواد موجب ریزش دایم مو نمی شوند ولی ریزش موقت دارد که طبیعی می باشد.

 

مقالات مرتبط