تکنیک های آرایش صورت دخترانه + فیلم

۲ بهمن ۱۳۹۸ مقالات
آرایش صورت دخترانه

برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند آرایش صورت دخترانه تنها مخصوص دختران نوجوان است، امروز بسیاری از خانم ها نیز رو به این آرایش آورده اند. زیرا آرایش دخترانه ساده است و چهره افراد را جوان تر از آنچه که هست نشان میدهد. در ادامه این مقاله با تکنیک ها و نکات برجسته این نوع آرایش بیشتر آشنا خواهیم شد.

۳ بخش اصلی آرایش صورت دخترانه

گام نخست

  1. پاک سازی صورت از جوش و مواد اضافی (حتی مواد آرایشی قبلی)

برای پاکسازی صورت پیش از آغاز آرایش دخترانه مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک دستمال تمیز و کوچک تهیه کنید.
  • دستمال تهیه شده را با کمی آب یا تونر پوستی خیس کنید.
  • دستمال خیس شده یا نم دار را به آرامی روی تمام بخس های پوست بکشید تا پوست کاملا تمیز شود.

نکته:

  • برای اینکه عمل پاکسازی پیش از آرایش بهتر صورت بگیرد، حتما روزانه ۲ بار سعی کنید صورت خود را بشویید.
  • برای از بین بردن لک ها جوش های صورت از لایه بردارهای پوستی استفاده کنید.
  1. لزوم مرطوب کردن پوست صورت پیش از آرایش صورت دخترانه
  • از قبل لوسیون یا هر نوع کرم مرطوب کننده را تهیه کرده و مقداری از آن را به صورت خود اعمال کنید. (نکته: از لوسیون های بدون عطر و یا روغن استفاده کنید. نمونه های معطر این مواد باعث ایجاد حساسیت پوستی میشوند و نمونه های روغنی نیز موجب شکل گیری جوش های پوستی میشود.)
  • در اغلب موارد پیش از شروع آرایش از فونداسیون استفاده میشود. اما در برخی موارد آرایش دخترانه تنها به استفاده از مرطوب کننده های با کیفیت بسنده میشود.
  • برای افزایش هرچه بیشتر رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر نور خورشید سعی کنید از مرطوب کننده های حاوی مواد SPF استفاده کنید.

آرایش صورت دخترانه

  1. کانسیلر در آرایش صورت دخترانه

ترکیب فونداسیون و کانسیلر نیز از پایه ای ترین تکنیک های آرایش صورت است. این ترکیب به ماندگاری آرایش و همچنین اعمال بهتر آن به صورت کمک میکند. انتخاب کانسیلرهایی متناسب با رنگ صورت شما بسیار مهم است.

مهمترین نکته در اعمال کانسیلر این است که آن را باید دقیقا در محل مورد نظر اعمال کرده و و به بخش های دیگر صورت گسترش نداد.

۴. اعمال پودر روی بخش های چرب صورت 

با کمک یک قلمو یا براش مناسب، پودر را روی صورت پخش کنید. عمل پخش کردن پودر را ادامه داده تا به زیر خط فک برسید.

  1. اعمال برزنده کننده ها بر روی صورت

استفاده از مواد آرایشی برنزه کننده یکی از بهترین راه کارها برای گرمی بخشیدن به رنگ های صورت است. اما این مواد آرایشی را معمولا بر روی تمام صورت اعمال نمیکنند و بهتر است آن ها را تنها روی خطوط گونه ها اعمال کرد.

نکته:

اگر پوست روشن و سفیدی دارید هنگام استفاده از برنزه کننده ها دقت کنید. زیرا اعمال غیر اصولی آن روی این پوست ها باعث خراب شدن آؤایش میشود.

  1. اعمال رژ گونه

برای آرایش گونه ها بهتر است به جای پودر از کرم استفاده شود. زیرا کرم صورت را شادابتر کرده و به حفظ آرایش برای مدت طولانی تر کمک میکند.

نکته:

همزمان از برنزها (مواد آرایشی برزنده کننده) و رژگونه ها استفاده نکنید. و هرچند که این کار منعی ندارد، اما اگر به دنبال طبیع تر شدن آرایش دخترانه هستید، استفاده از یکی از آن ها کافی است.

آرایش صورت دخترانه

بخش میانی آرایش صورت دخترانه : آراستن چشمان

  1. اعمال خط چشم

آرایشگران حرفه ای توصیه میکنند که به منظور کشیدن خط چشم از مواد آرایشی مایع و یا ژله ای چرب بهره ببرید. زیرا خط چشم کشیدن با مداد کمی حالت و فرم صورت را غیرطبیعی نشان میدهد.

  1. تکنیک خط چشم سفید برای درشت نشان دادن چشم ها در آرایش دخترانه

برای بزرگتر به نظر رسیدن چشم ها زیر استخوان ابروی خود سایه بزنید و بخش داخلی چشم ها را با کمک مداد چشم سفید رنگ آرایش کنید.

  1. سایه های چشم در آرایش دخترانه

به طور کلی استفاده ترکیبی از دو نوع سایه به حرفه ای تر شدن آرایش صورت دخترانه شما کمک بیشتری میکند. برای سایه چشم، متناسب با رنگ پوست خود میتوانید از سایه هایی با رنگ های قهوه ای، نقره ای یا حتی طلایی استفاده کنید.

برای این منظور ابتدا یک سایه روشن به پلک خود اعمال کرده و سپس برای متعادل کردن خطوط پلک ها، از سایه تیره تر استفاده کنید. سپس هر دو سایه را به دقت با هم ترکیب کنید.

۱۰- آرایش چشم با ریمل و فرمژه

همانطور که میدانید، فر مژه ها میتوانند به باز و بزرگتر شدن چشم های افراد کمک کنند. از آنجایی که چشم ها و مژه ها در دختر خانم ها بازتر  نمایان تر است، لذا برای برجسته تر نشان دادن آن باید از ریمل استفاده کنید.

فقط توجه کنید که برای ریمل زدن از یک برس ظریف و مخصوص استفاده کنید. (تا بتوانید سریع مژه هایی که به هم متصل شده یا میچسبند را جدا کنید.)

آرایش صورت دخترانه

بخش نهایی آرایش صورت دخترانه : اعمال رژ لب

  1. لزوم استفاده از رژ لب روشن و ملایم

برای طبیعی جلوه دادن آرایش لب ها از رنگ های تیره یا غیرطبیعی استفاده نکنید. رنگی را برای رژ لب خود برگزینید که متناسب رنگ لب های شما و پوست صورتتان باشد. برای همین منظور از رژ لب های خشک استفاده نکنید.

۱۲. اعمال براق کننده به بخش میانی آن

مرحله آخر اجباری نیست و تنها در صورت تمایل میتوانید آن را انجام دهید. با اتمام این مرحله شما صورت خود را جوانتر و زیباتر خواهید کرد.

 

مقالات مرتبط