۸ اشتباه رایج در هنگام ریمل زدن مژه ها

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ مقالات
ریمل زدن مژه ها

ریمل مژه یکی از پایه های ثابت آرایش است و اغلب خانم ها به مژه های خود ریمل میزنند. ریمل میتواند چشم ها را گیراتر کند و از اگر خانمی به دنبال داشتن یک آرایش ساده است بهتر است از زدن این ماده آرایشی غافل نشود. هرچند که ریمل زدن آسان است اما بسیاری از خانم ها حین اعمال این ماده آرایشی دچار اشتباهات زیادی میشوند. این مقاله را بخوانید تا ضمن آشنایی با ۸ اشتباه رایج در حین ریمل زدن، هیچوقت آن ها را مرتکب نشوید.

اشتباه رایج ۱: پشت سر هم ریمل زدن!

برخی ها به اشتباه فکر میکنند برای داشتن مژه های پرپشت و ضخیم تر پشت سر هم و تا آنجا که میشود باید ریمل زد. این یک اشتباه بزرگ است. گاهی ممکن است تنها با یکبار ریمل زدن مژه ها پر شوند و گاهی نیز باید چند بار اینکار را انجام داد. اما اینکه پشت سر هم اینکار را انجام دهیم اشتباه است. ابتدا یکبار ریمل مژه بزنید. صبر کنید تا کمی خشک شود. مژه ها را با دقت در آینه نگاه کنید. اگر بخشی از مژه ها نیازمند ریمل بیشتر است آنوقت دوباره ریمل را اعمال کنید. در غیر اینصورت تناسب مژ ها به هم خواهد خورد.

نکته:

به طور معمول با ۲ تا نهایتا ۳ بار ریمل زدن (۳ لایه) میتوان فرم و شکل مژ ها را آرایش کرده و بهبود بخشید.

ریمل زدن مژه ها

اشتباه رایج ۲: اعمال و کشیدن ریمل در جهتی نادرست و اشتباه

نحوه کشیدن ریمل مژه بسیار مهم است. اگر میخواهید ظاهر دلخواه و مد نظرتان را ایجاد کنید بهتر است در جهتی مناسب و درست ریمل بزنید. برخی به اشتباه از بیرون به داخل اینکار را انجام میدهند. اما بهترین حالت این است که از ریشه مژه به سمت خارج اینکار را انجام داد و به صورت جزئی حین اینکار به دست لرزش بدهید.

اشتباه رایج ۳: نادیده گرفتن مژه های پایین

تصور و اشتباه رایج بعدی این است که برخی از خانم ها فکر میکنند زدن ریمل به مژه های پایین تاثیری ندارد. بنابراین از انجام این کار خودداری میکنند. اما این واقعا یک اشتباه بزرگ است. شاید مژه های پایینی آنچنان که باید به چشم نیایند اما در مجموع زیبایی چشم را دو چندان میکنند و زدن ریمل به آن ها نباید فراموش شود. بهتر است ابتدا مژه های سمت پایین را ریمل بزنید آنگاه به سراغ مژه های بالایی بروید.

ریمل زدن مژه ها

اشتباه رایج ۴: استفاده روزانه از ریمل های ضد آب

احتمالا شما هم میدانید که استفاده مکرر از انواع صد آب ریمل میتواند برای پوست خطرناک باشد. با توجه به اینکه مواد بکار رفته در این محصولات به سختی پاک میشوند، در درازمدت پوست موضع میتواند دچار حساسیت شود. برای پیشیگیری از بروز حساسیت و آسیب پوستی تنها زمانی از ریمل های ضد آب استفاده کنید که واقعا لازم است. در غیر این صورت از انواع دیگر ریمل استفاده کنید.

اشتباه رایج ۵: آغشته کردن مکرر و مداوم فرچه ریمل داخل بطری آن

فرو بردن مداوم فرچه درون بطری باعث نمیشود که میزان بیشتری ریمل بیرون بیاید و به فرچه بچسبد. چه ۱ بار چه ۱۰ بار اینکار را بکنید تنها حجم مشخصی ماده ریمل به فرچه میچسبد. فرو بردن بیش از اندازه فرچه به داخل بطری تنها باعث نفوذ هوا به داخل بطری و خشک شدن ریمل میشود و هیچ تاثیر دیگری بر آن نخواهد داشت.

اشتباه رایج ۶: عدم استفاده از برس و شانه مژه

تصور اینکه ریمل مژه میتواند به تنهایی باعث حجیم تر شدن مژه ها شود درست نیست. حین ریمل زدن معمولا مژه ها به هم میچسبند و اتفاقا جدا نشدن آن ها میتواند زیبایی و پرپشت بودن آن ها را زیر سوال ببرد. همیشه بعد از ریمل زدن برای جلوگیری از چسبندگی مژه ها سعی کنید از برس مخصوص مژه استفاده کنید تا مژه ها از هم جدا شده و نتیجه مد نظر ما به دست بیاید.

ریمل مژه

اشتباه رایج ۷: اعمال فرمژه درست بعد از ریمل زدن

به این نکته توجه کنید که همیشه باید فرمژه را پیش از ریمل زدن انجام داد. اگر بعد از خشک شدن ریمل روی مژه ها اقدام به زدن فرمژه کنیم، ابروها میشکنند و یکدستی آن ها نیز به هم میخورد. بنابراین از انجام اینکار جدا خودداری کنید زیرا در درازمدت مژه ها دچار ریزش نیز میشوند.

اشتباه رایج ۸: استفاده از ریملهای تاریخ گذشته

تقریبا همه لوازم آرایشی دارای تاریخ انقضا هستند. اما از آنجایی که این لوزام معمولا طی مدت کوتاهی استفاده میشوند کسی چندان به تاریخ آن ها توجه نمیکند. اما لوزام تاریخ گذشته مخصوصا انواع ریمل ها میتوانند تهدید کننده سلامتی شما باشند. بنابراین هیمشه به تاریخ انقضای مواد آرایشی خود توجه کنید زیرا پای سلامتی شما در میان است. برای مثال اگر از ریمل های تاریخ گذشته استفاده کنید احتمال بروز موارد زیر افزایش میابد:

  • عفونت و التهاب چشم
  • خشک شدن پوست
  • سست شدن مژه ها
  • کاهش صخامت و افتادن مژه

بنابراین سعی کنید که ریمل های خود را پس از هر ۳ تا حدودا ۶ ماه پس از باز شدن تعویض کنید تا احتمال بروز و گسترش هر کدام از موارد بالا کاهش پیدا کند یا متوقف شود.

 

مقالات مرتبط